Μια άλλη πόλη..μια άλλη χώρα

Στη Βαρκελώνη το ποδήλατο είναι ένα διαδεδομένο μέσο μεταφοράς. Η πόλη πεντακάθαρη, οργανωμένη, με πλειάδα πάρκων, με λιγότερα αυτοκίνητα και ρύπανση από άλλες πόλεις ανάλογου μεγέθους και πληθυσμού. Ο πεζός ευχαριστιέται να περιδιαβαίνει τους πανέμορφους δρόμους και πεζόδρομους χωρίς να χρειάζεται να έρχεται αντιμετωπος με τα αυτοκίνητα. Τα ποδήλατα και η οργανωμένη υποδομή για τη χρήση τους σίγουρα παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση μιας ευχάριστης, υγιεινής και ανθώπινης πόλης..

kokkino_podilato1.jpg

Ανάπαυλα σε μια μικρή, ύσυχη πλατεία της Βαρκελώνης..φανταστείτε την ίδια σκηνή με αυτοκίνητα!

ποδηλατόδρομοι

Ποδηλατόδρομοι διπλής κυκλοφορίας με καλή σήμανση και πλάτος. Τα αυτοκίνητα δεν έχουν το πρώτο λόγο σε αυτή τη πόλη.

Σήμανση για όλους

Οργανωμένη και σωστή σήμανση γιατην ασφάλεια και διευκόλυνση όλων – πεζών, ποδηλατιστών, αυτοκινήτων.

Πάρκινγκ για ποδήλατα

Χώροι στάθμευσης και ασφάλισης ποδηλάτων παντού. Αιστθητική, ευκολία, οικονομία.
Ποδήλατα

Στη πόλη υπάρχουν δεκάδες τετοια σημεία για άμεση ενοικίαση και χρήση ποδηλάτων για όλους. Πρακτική, ευκολία, προσβασιμότητα.

Advertisements

8 Σχόλια »

  1. Tasos said

    Βαρκελώνη, ο παράδεισος το κάθε ποδηλάτη ! και δεν λέω ποδηλάτες extreme που ανεβαίνουν στα βουνά ή από τους άλλους που κάνουν δεκάδες χιλιόμετρα καθημερινά για προπόνηση! Μιλάμε για ποδηλάτες που πάνε στη δουλειά τους ή στα ψώνια τους με το καλαθάκι…
    Εδώ στην Ελλάδα δυστυχώς το ποδήλατο είναι παρεξηγημένο μεταφορικό μέσον… και το διαπιστώνουμε καθημερινά στους Ελληνικούς δρόμους… τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα αντιμετωπίζουν τους ποδηλάτες σαν ‘Ζόμπι’…ή σαν εξωγήινους !
    Εγώ από πολύ παλιά είχα μια ξεχωριστή αγάπη σε αυτό το μεταφορικό μέσο που λέγεται ποδήλατο, πάντα όμως αντιμετώπιζα προβλήματα κατά τις μετακινήσεις μου στη πόλη… οι οδηγοί των αυτοκινήτων δεν μου έδιναν ποτέ προτεραιότητα και τις περισσότερες φορές ενοχλούνταν όταν έπρεπε να περιμένουν έστω και λίγα δευτερόλεπτα για να περάσω. Βεβαία εδώ στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Σάμο δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα που το λένε ποδηλατόδρομο και σίγουρα θα ενοχλήσει πολλούς ο σχεδιασμός του… οι περισσότεροι πάντα είναι σκεπτικοί σε κάτι καινούριο…
    Νομίζω όμως ότι πρώτα θα πρέπει να συνηθίσει ο κόσμος στη παρουσία του ποδηλάτου στις πόλεις … και να το κάνει πιο διαδεδομένο και μετά να κατασκευαστούν ποδηλατοδρόμοι και θέσεις parking για ποδήλατα…

  2. eupalinos said

    Έχεις απόλυτο δίκιο Τάσο και λογικά πρέπει πρώτα να υπάρξει διάδοση της χρήσης του ποδηλάτου ως εναλλακτικού μέσου μεταφοράς και σιγά-σιγα θα δημιουργηθεί και η ανάγκη, η ζήτηση για περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους και για τις ανάλογες υποδομές, σαν αυτές που έχει η Βαρκελώνη.
    Στο μεσοδιάστημα όμως κάτι πρέπει να γίνει και με την υπερβολική ασυδοσία που κυριαρχεί στους ελληνικούς δρόμους και ειδικότερα στους δρόμους της Σάμου όσο αφορά τα αυτοκίνητα και τη χρήση τους. Η σημερινή κατάσταση είναι επικίνδυνη και λειτουργεί αποτρεπτικα όχι μόνο για τουσ ποδηλάτες αλλά κια για αυτούς ακόμη τους πεζούς! Οι δημοτικές αρχές, η αστυνομία, η πολεοδομία και τεχνικές υπηρεσίες φέρουν μεγάλη ευθύνη που δεν εφαρμόζουν όπως πρέπει την υπάρχουσα νομοθεσία και αδυνατούν να επιβάλουν τη σωστή και ασφαλή επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

  3. ENERSIS said

    Πράγματι, η χρήση μέσων όπως το ποδήλατο μπορεί να αποτελέσει σταθμό για μια περιοχή όπως της Σάμου. Τα στοιχέια απου αναφέρει και ο eupalinos και ο Tasos δείχνουν τους 2 βασικούς παράγοντες αυτής της κατεύθυνσης:
    -Η αγάπη και το μεράκι από τη μια
    -Οι υποδομές και ο τρόπος ανάπτυξης από την άλλη
    Το ζήτημα νομίζω είναι να ενώσουμε τους 2 παραπάνω άξονες μέσα από πρακτικές εφαρμόσιμες ιδέες. Και για κάτι τέτοιο θεωρώ σημαντικό να ρωτήσουμε τους εαυτούς μας:
    1. Τί πόροι απαιτούνται για τη δημιουργία μιας πόλης που μπορεί να υποδεχθεί άτομα τα οποία κάνουν χρήση ποδηλάτου;
    2. Με ποιο τρόπο μπορούμε να καλλιεργήσουμε μια τέτοια νέα συνήθεια ώστε να χρησιμοποιούμε το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς μας στην πόλη της Σάμου;
    3. Πότε, και ποιοί μπορούν να ξεκινήσουν το σχεδιασμό των παραπάνω;

  4. eupalinos said

    Πολύ σωστά ερωτήματα..το βασικό είναι το δεύτερο νομίζω. Να καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον για ευρεία χρήση του ποδηλάτου. Δεν έχει νόημα να μιλάμε για όλα αυτά αν δεν βλέπουμε τριγύρω μας παντού ποδήλατα. Οι ποδηλάτες θα’ναι φυσικά αυτοί που θα διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους και θα παροτρύνουν και τους υπόλοιπους πολίτες..

  5. enersis said

    Eupaline σαφώς αξία έχει να βλέπουμε τριγύρω μας ποδήλατα. Βέβαια κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίναι από τη μια μέρα στην άλλη. Το ζητούμενο είναι να μειώσουμε το χρονικό διάστημα που θα μας φέρει πιο κοντά σ’ αυτό το όραμα. Το όνειρό μας θα χρειαστεί να μετατραπεί σε στόχο. Πώς λοιπόν εμείς σαν παρέα αλλά και σαν άτομα προσωπικά θα ενισχύσουμε τις ενέργειες της μεταροπής αυτής. Κάποιες σκέψεις είναι:
    – Επαφή και γνωριμία με τους ήδη ποδηλάτες της Σάμου
    – Οργάνωση εκδηλώσεων(π.χ. αγώνων, διαλέξεων) που κάνουν γνωστή την ιδέα και στους υπόλοιπους
    – έρευνα για πιθανή επιχορήγηση ποδηλάτων ή ομαδικές παραγγελίες για όσους δεν έχουμε με χαμηλό κόστος
    – μεταξύ μας παρακίνηση για κάθοδο στην πόλη όσο γίνεται με το ποδήλατο (π.χ. καφε, ψώνια)
    – εκδρομές και ομαδικές δραστηριότητες με το ποδήλατο…
    Ας προσθέσει ο καθένας μας τον δικό του κατάλογο ώστε στη συνέχεια να αρχίζουμε να υλοποιούμε.
    Βέβαια ο Tasos έχει δίκιο να είναι επιφυλακτικός σχετικά με την υποδοχή της ιδέας από τον Σαμιώτη, αλλά κάθε αρχή και δύσκολη. Πιστεύω μόλις βρεθούν οι πρώτοι 20 ενεργοί θα έχουμε ελπίδες. Αξίζει να προσπαθήσουμε πάντως.

  6. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ said

    Συμφωνω απολυτως με ολους,θέλει πολύ υπομονή .Μη ξεχνάτε οτι ο Ελληνας εχει ενα μεγάλο κενό,πέρασε απ΄ το γαιδαρο και το κάρο, κατ ευθείαν στό αγροτικό αυτοκίνητο καί τό ΙΧ.Ειναι δύσκολο να χτυπήσεις την νοοτροπία του νεοπλουτισμού που διαπερνά αυτή την ωρα τη χώρα μας.Ο ελληνας εχει χρεωθεί να τ΄αποκτήσει και θέλει νά τό δείχνει.

  7. eupalinos said

    Είναι χαρακτηριστικά των ανθρώπων και της καταναλωτικής κοινωνίας , όχι αποκλειστικά των Ελλήνων. Όλοι οι άνθρωποι πρέπει να αναλογιστούμε τις επιπτώσεις του τρόπου ζωής μας που στη σημερινή εποχή έχουν παγκόσμιες προεκτάσεις.

  8. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ said

    φίλε μου κατανάλωση για μένα είναι οτι αγοράζω κάτι που θα κάνει σε μένα και οχι για να το ζηλέυεις εσύ,
    κατανάλωση σημαίνει οτι οταν πλέον δεν μου χρειάζεται, κάπου θά πρέπει να το πετάξω,και σε αυτή τη χώρα πήξαμε στα σκουπίδια.
    Εχω και πιστέυω οτι και εσύ εχεις δεί τίς διάφορες χωματερές όπου τα σκουπίδια κάνουν πάρτι.
    Δέν λέω οτι ειναι αποκλειστικό των ελλήνων.
    Αποκλειστικό ειναι οτι είμαστε η μόνη χώρα πού χρόνια τώρα δέν κάνουμε τίποτα για αυτό,πόσο μάλλον νά σκεφθει γιά τά ποδήλατα.
    Ατυχώς ζω στό νομό Ηλείας που απ τό καλοκαίρι μοιάζει με τη Χιροσίμα
    καί ίσως γι΄αυτό μου βγαίνει κάποια πικρία

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: